The Empire of Newverica

در تکیه چارچوب بی ژرف/ مردیست که سایه اش سپید است

The Empire of Newverica

در تکیه چارچوب بی ژرف/ مردیست که سایه اش سپید است

چیز خاصی نیست، یک عمر است که حرف میزنیم و حرف میزنیم. یک گوشه ای میگیریم، دنج و راحت و باز هم حرف میزنیم، هی بحرف زدن ادامه میدهیم تا آخرش بمیریم. چند نفس داریم که هر روز بانحطاط نزدیک ترمان میکند، حیف است که درشان فقط هوا باشد و بی صوت، حیف نیست؟

آخرین مطالب

خبرنگاران

شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

در دو هفته اخیر، مطبوعات کشور در حاشیه نمایشگاهش، با وحشتی فراگیر روبرو شد. دستگیری زنجیره ای خبرنگارانی که تفوذی نامگذاری شدند و دستگیر شدند. عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی، آفرین چیت ساز، هادی حیدری. معلوم نیست جز خبرنگار بودن، چه جرمی دارند. چه اشتباهی کرده اند. چه باید میکرده اند که انجام نداده اند. شاید تنها گناه این آدمها، مشاهده کردن باشد، دیدن باشد، بازگو کردن واقعیت باشد.

اعلام خبر دستگیری ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و برخی نیز به انتقاد از این بازداشت‌ها پرداختند. احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در کانال تلگرامی خود یادداشتی را با عنوان «ملاحظه‌ای در حاشیه دستگیری چند خبرنگار» منتشر و بیان کرد:"...رهبرانقلاب مساله نفوذ پس از برجام را بسیار جدی دانستند. اما باید مراقبت کرد نگرانی رهبری متوقف به تصمیمات شعاری و اقدامات سطحی در حوزه سیاست نشود.... اخباری مبنی بر دستگیری تعدادی از خبرنگاران به اتهام نفوذ منتشر شده است... حسب سابقه‌ای که پیشتر هم وجود داشته است نگرانم دغدغه مبنایی و عمیق رهبرانقلاب به اقدامات امنیتی و انتظامی خلاصه شود." توکلی با طرح این پرسش که "تا پیش از طرح نفوذ از سوی رهبری چرا این اقدام صورت نگرفته است؟ تهدید نفوذ که مساله امروز و دیروز ما نبوده است."، نوشته بود: بنابراین انتظار می‌رود این دست اقدامات با درایت و دقت بیشتری صورت گیرد که اصل دغدغه رهبری تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

علی مطهری هم به عنوان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام داشت: "افرادی می‌خواهند کلمه نفوذ را مانند کلمه فتنه وسیله‌ای برای ایجاد خفقان کنند و کسانی را به این بهانه بازداشت و آزادی بیان را محدود کنند و البته مردم به آنها اجازه نخواهند داد..."

این روزهای پرتنش خبرنگاران جالب نیست. روزهایی که تنها آزادی ساده آنان، یعنی خبرنگاری از آنان سلب شده و به جرم حضور داشتن در عرصه سخنگویی دستگیر میشوند و به نام نفوذ. نفوذی که گویی قرار است راهکار جدید قدرت طلبان باشد برای بی واسطه به مسند قدرت تکیه دادن و از بین بردن مخالفین. و مطهری در این میان درست میگوید. مهم نیست اینان چه کنند، چه بخواهند. در انتها مردم پیروز خواهند بود و به آنان اجازه نخواهند داد که با تحریف گفته های مقام معظم رهبری و معنی جناحی دادن به آن، مجال تنفس سخت و آرامی که از زیر کالبد حقیقت هنوز جریان دارد، قطع و بسته شود.


  • م. مجتاز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی