The Empire of Newverica

در تکیه چارچوب بی ژرف/ مردیست که سایه اش سپید است

The Empire of Newverica

در تکیه چارچوب بی ژرف/ مردیست که سایه اش سپید است

چیز خاصی نیست، یک عمر است که حرف میزنیم و حرف میزنیم. یک گوشه ای میگیریم، دنج و راحت و باز هم حرف میزنیم، هی بحرف زدن ادامه میدهیم تا آخرش بمیریم. چند نفس داریم که هر روز بانحطاط نزدیک ترمان میکند، حیف است که درشان فقط هوا باشد و بی صوت، حیف نیست؟

آخرین مطالب

من باب عقل جمعی

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ
The Empire of NewVericka - من باب عقل جمعی
ذهن اقتصادی چیست؟

این است که یک انسان نوعی، در محله هدایت، حدودا مرکز شهر، در منطقه 12، وسط طرح ترافیک، ساختمان مسکونی بسازد، با پارکینگ و تجهیزات کامل، با نظر به اینکه طیف مردمی که به دنبال خانه در این محل و این دسترسی هستند کم نیست.

کمبود ذهن اقتصادی چیست؟

که این ساختمان 8 واحده، هر واحد 200 متر بوده و متری 5 میلیون تومان قیمت گذاری شود. با نظر به اینکه تمام مردم این محل، زیر خط فقر حقوقشان بوده، نزدیک مدرسه است، میان کوچه است و پولدار جماعت ندارد.

کمبود شعور چیست؟

همین ساختمان میان کوچه بنا شده، دو واحد مغازه در همکف دارد. دقت فرمایید، میان کوچه. چه مغازه ای در میان کوچه بنا می شود؟

ضد حال چیست؟

فروش 1 واحد پس از 3 سال از ساخت این ساختمان.

و از همه مهمتر، اپیدمی چیست؟

اینکه انسان های دیگری، همان کار انسان نوعی را انجام دهند.

نتیجه؟

وجود 6 ساختمان 8 الی 16 واحده در کوچه نفیسی که هر یک یک تا سه نفر مستأجر یا صاحب خانه دارند و باقی همه خالی است. و عقل جمعی، گویا به دیگر دوستان نمی فهماند که دیگر خانه نسازید. چون یکی دو تا دیگر هم دارند می کوبند، سه چهار تا هم تازه دارند می سازند. عقل جمعی چه کرده با محله عزیز بنده، باقی بماند که یک مجتمع تجاری هم سر چهار راه کاشف بنا شده. شایان ذکر است که هدایت، محل اصلی فروش صنایع برودتی و گرمایشی است و این مجتمع هم به پیروی، باید آب سردکن و شوفاژ بفروشد. دیگر برای این، ساختن یک مجتمع تجاری با بنای تاریخی نیاز است؟

اصل مطلب: ندارد.



  • م. مجتاز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی